Wednesday, December 24, 2008

Another problem..Another Mess..

Thank God finally I can update my blog..hari ni genap 2 hari dah saya bercuti..yesterday was good saya berjaya kemas bilik yang bersepah, berhabuk..itu pun lepas bilik saya diserang oleh lipas terbang yang selepas disembur dgn racun serangga hilang entah ke mana, but than we found the dead body under my extremely sarang tikus bed..ahaks..then I went out with my family to Subang Parade and I managed to send my oily handphone for a cleaned up service..so now my handphone dah look so much better and nmpak cam baru..

But that was yesterday..today is completely different than yesterday..bangun pagi..ohh should I mention it morning?ohh noo..to be honest I woke up at 11am..but who cares rite? bangun je pagi terus diserang period pain..aiseh ni yang malas duk umah..kalau keje x de plak die nak dtg..so mmg the whole day x bley nak buat ape..and now..my head is totally serabut dengan masalah..

2008 to me is totally sucks..rite now I hate myself, I hate my life..ni sume punce pasal duit..I dont know what to do..seriously..ngan duit yang limited..kalau dapat gaji nanti belum tentu cukup..shittt..mana nak re-new car insurance, roadtax (ni bley bayar lagi rasenye), ngan duit kete nak naik Rm100..citer camni masa beli kereta saya tue, naza kuar promotion masa tahun pertama beli byr dlm rm300 lebih then the next year nak rm400 lebih the next year naik rm500 lebih and so on..so next year will be my third year and saya kene byr around rm500 lebih which is a big amount to me...sedangkan gaji x naik byk..so rite now im planning to re-finance my car loan so that bayaran bulanan kurang and jangka masa pembayaran akn jadi panjang..i dont care anymore..mampos la org kata rugi ke hape ke..aku dah x kesah..kalau ikut hati nak je saya jual kereta tu..tapi public transportation kat KL ni tau2 je la..dulu sebelum beli kereta 3 bulan saya suffered naik bus, taxi..haihhh. ok back to the story skang ni saya tgh pikir camne nak byr duit insurance kereta saya tu..ayah saya awal2 dah sound suh byr sendiri..saya pun dah naik letih nak dgr leteran die yg camni "dah baper tahun keje xkan x de saving utk emergency, kete and lain"..kalau lah saya lah saya bleh letak ayah saya di tempat saya..haihhh

saya dah muak, nyampah hidup ssh camni..org lain keje every year bleh reward diri diaorang ngan cam2 benda...tapi saya...sume kene harap mak bapak..shame of you la noor ..keje bertahun-tahun tapi harap duit mak bapak lagi..bodoh tul..bangang..aku kene kuar dari masalah ni..hari tu saya pikir nak masuk MLM je..tgk kwn saya senang je dapat duit dari situ..tapi ramai yg bg pendapat mcm2..saya tak tahu nak buat ape..nak cari keje lain ngan gaji yg lebih baik dari skang...hurmm lulusan x seberapa je saya ni..haihhh ntahla..mungkin Allah tu nak uji saya..mungkin rezeki saya sempit sbb saya ni selalu lalai..lalai dlm amal ibadat, kurang bersedekah dan byk buat dosa..ha..mungkin sbb tu..

haih ntahla..saya cume berharap esk akn jadi hari yang lebih baik untuk saya. saya tau ni ujian untuk saya..saya akan terus sabar dan sabar..saya akan terus berusaha untuk menyelesaikan kemelut kewangan saya ni..haihh lega sket bile dah taip citer ni..

walaupun 2008 ni penuh ngan masalah, ada gak kegembiraan disebaliknya..Setiap tahun saya akan buat 5 azam dengan diri sendiri, and tahun ni azam saya ialah:

  1. habiskan Al-Quran (yeay)
  2. saving RM ****
  3. Continue study(yeay)
  4. Be a better person
  5. bwk family bercuti using my own money(yeay)

3 dari 5 azam saya tercapai..tapi utk azam no 4 tu saya tak tau nak evaluate camne..i think it should not be an Azam la kan...hehhee..later I will write about Azam 2009 saya plak k..skang saya dah ngantuk, penat (walaupun x buat ape2)..saya harap sape2 leh bg solution kat masalah saya tadi...thank you..

3 comments:

Anonymous said...

sabar jer, wat amalan byk2, nak wat mcm mn, benda da nak jd, kan. trime jer wak.

Anonymous said...

huhh...aifa pun x thu nak ckp apa daia. tpi remember laa..ade yg lebih susah drpd awk. sekurngnya kita cukup mkn n pakai. jgn smakan org lain yg lebih everthing than u. at least awk still ade fmily,aifa n others yg sygkan awk. tpi btul la daia..bila fikir2 blk..kita kene do smthing utk cri side income kan. aifa x agree klu awk nak join MLM tu. tpi keje apa ek??hrumm..

Anonymous said...

jgn la wat MLM, kwn sy msuk ade yg ok, tp klu x dpt cari org, rugi je bayar msuk da la mahal, x dpt pape pon.. jgn2.. erm, kumpol duit byk2, sumbatkan dlm ASB, cukup 400K, malatop!!!