Thursday, December 11, 2008

Sehari Bersama Tunas Bakti


hello people, ok for this time saya nak story about my first ever charity work yang berlangsung pada 3 December 2008. I mean before this bukan la i never do any charity work but this time saya rasa saya terlibat secara langsung dan tak langsung laa..projek yang kami lakukan ni sebenarnye untuk kerja kursus, di mana carry mark untuk penganjuran event ni ialah 40% dan projek ni ialah untuk subjek Khidmat Masyarakat.

Group saya adalah group pertama yang melakukan event, selain group kami ada lagi dua group yang akan buat event masing-masing. Jadi pada 3hb tepat jam 7.30 seperti yang dijanjikan saya tiba di padang sekolah tunas bakti bersama kotak kek dan 2 org jurugambar kami..ye Terima kasih kepada Cik Mohd Hafeez son of aziz dan Izad Exist (aiseh x tau nama betul die, sbb muka cam ezad exist saya tibai panggil die ezad exist..ahahahah), mereka sudi menangkap gambar program kami ni secara PERCUMA ye FREE!!! kang saya tepek pic yg diaorang ambik.

Sekolah Tunas Bakti ialah sebuah sekolah pemulihan bagi remaja yang terlibat dengan jenayah atau perilaku yg tidak terkawal. First time jumpe budak2 tu..perghh cuak..tapi makin lama ngan diaorang rasenye perception tipikal sebelum dtg sini salah sama sekali, walaupun diaorang ni bermasalah tapi diaorang still suka nak bercerite and join game- game yang kitaorang anjurkan..bile suh menari pun diaorang x de hal..
Berbalik pada group kami, kami melakukan sukaneka untuk diaorang, game2 yang biasa tapi diaorang and kitaorang happy cam baru first time main game tu..pic below game yg kitaorg main


Oh ye..makanan pada hari tu byk sgt..sedap2 gak la..ehehehe..ada kuih, bihun and plg best A&W! A&W pun ada bwk mascot diaorang..huhu budak2 tu punye lah happy..bkn2 takat budak2 kitaorang pun suke gak bear tu..habis dipeluk dicium..rasenye sure org dlm bear tu berpeluh sakan..hahahahaha..ok korang layan la gmbar kat bwh..







Maaf ye sbb saya tak bleh nak letak pic2 budak2 tu, sbb menurut pengarah projek kami Pn Siti Aishah remaja di institusi ni dilindungi di bwh certain akta yang melarang media dari mengambil gambar atau identiti diaorang didedahkan. kang kalau saya letak x pasal2 saya leh buat citer Prison Break..huhuhu..x nak...
Overall lecturer dan team member sume berpuas hati sbb projek berjln dgn lancarnye. Saya secara personal nak ucapkan terima kasih pada team member saya, penaja-penaja, dan sume yang terlibat dlm menjayakan projek "sehati berdansaaa" eh bukan..projek "sehari bersama tunas bakti".
P/S: Agak2 lecturer bagi full mark x? ahaks...

8 comments:

None said...

kamu dah start wat PJJ ke? tak tahu pun... course ape?

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wah sudah ada blog .. selamat berblog ;-)

Cutie Pie Lulabi said...

Nadia: saya buat bachelor in communication..baru start this year.

Kak diana: tq kak

Anonymous said...

majulah daia utk blog...heeh

Anonymous said...

insyallah, sy doakan awk dpt full mark ek..

Anonymous said...

hafeez aziz kawan sy..
owh. kt cni die sorok pix event tunas bakti tuh..

btw. salam perkenalan. =D

Anonymous said...

aku bukan ezad exist la.
namaku mohd zaffa mohd yusop.
lawati zaffar.fotopages.com

Cutie Pie Lulabi said...

hi kulatkah..salam perkenalan juge

zaffar: x kire nak panggil ezad exist gak..hahahaha