Wednesday, June 3, 2009

Fasa Hidup Cik Cutie Pie Lulabi

Setiap orang pasti ada fasa dalam hidup masing masing. Dari sekolah rendah ke sekolah menengah ke Universiti ke alam pekerjaan. Dari Single ke hidup berumahtangga. Fasa hidup aku plak rasanye baru bermula..

Alkisahnya aku bukan pelajar yang sangat bijak di sekolah rendah atau menengah dulu. Aku ingat lagi dalam testimoni surat berhenti sekolah bila sampai pada komen tentang pelajar, Pn Anis Asyikin, guru kelas aku tulis:

" Seorang yang pelajar yang peramah dan berpontensi besar untuk pergi lebih jauh dalam bidang diceburi"

Itu yang buat aku tersenyum sampai skarang. hehehe..dah dari sekolah memang aku banyak cakap. Aku rasa laa Puan Anis Asyikin nih sure bajet aku jadi Pengacara that time..ahaks..kalau nak citer zaman sekolah mmg la pjg kalah sinetron indon kat tv tuh..ahaks..

Alam pekerjaan dan alam Universiti aku bermula serentak. bekerja dan belajar dalam satu waktu yang sama tak susah sangat tapi cabaran die untuk orang macam aku ialah time management dah fokus aku yang slalu lari. Alhamdulillah still, result dapatku maintainkan. (maintain la sgt yee)

Owh dan baru-baru ni yours truly ni ingin mengumumkan


"Saya dah dapat keje baru!!!"



Company ape? biarlah orang terdekat saja yang tahu.. Tapi sememangnye aku bangga sbb sebelum diterima bekerja aku lalui dugaan yang maha hebat dalam hidup aku, plus ujian berperingkat-peringkat untuk dapatkan jawatan tersebut. Alhamdulillah..makbul sudah salah satu doa aku.

Tapi sedih jugak nak tinggalkan tempat sekarang. Semuanya di sini baik buat aku, cuma aku percaya untuk maju kite perlu beralih angin.

Jadi sekarang masanya aku mengejar karier, mengukuhkan skill dan memantapkan kewangan.weeehuuuu..

So ini satu lagi fasa baru dalam hidup aku. Fasa yang belum aku lalui dan amat berharap utk melalui ialah Fasa menjadi tunang orang, isteri orang, mak orang....ahahahhahaa..tapi sape "soulmate" aku tuh..aku pun x tahu..sama-sama kite lihat..siapa yang kenaa...muahahahhaa.

My Last Day: 26 June 2009.

Wish Me All da best yaaaabeedaaabeeduuu

4 comments: