Wednesday, January 7, 2009

Pesanan Khidmat Masyarakat Cik Cutie Pie Lulabi :-)

Setelah dipaksa bercuti selama 2 minggu, isnin lalu saya telah kembali ke bekerja..rase sgr freshhh macam Peel Fresh..ahaks..but on Tuesday I have to take EL sbb ada kematian berlaku di kampung, and today masuk keje balik..

okies, today saya nak citer ttg my activity during my rest week..

Since school, saya mmg ada kesedaran yang tinggi terhadap alam sekitar. I can easily get angry if peoply simply throw away their rubish dari tingkap kereta, meludah merata-rata, buang sampah merata-rata dan sewaktu dengannya. Jadi sebagai pencinta alam (I do love guys also..ahaks) saya telah mengamalkan kitar semula di rumah..every single things that can be recycle in my house saya akan ambik dan asingkan. so below saya akan tunjukkan cara-cara untuk kitar semula..

1#: asingkan sampah mengikut jenis, kertas, plastik atau kaca





2# lepas asingkan jgn lupa labelkan.

Kalau korang malas nak cari tong recycle tu pun x pe..sbb skang orang 'alam flora' yang datang ambik sampah kat umah tu akan asingkan sampah yang boleh dikitar semula tu, so dengan melabel jenis smpah kitar semula tu sedikit sebanyak akan memudahkan kerja diaorang yang sedia susah tu..
Try la kat umah..x rugi pun..at least sedikit sebanyak kita boleh selamatkan bumi kita..dulu kerajaan ada gak kerajaan lancarkan kempen kitar semula tapi biasalah Kerajaan Malaysia..bak kata Mufti Perak..perancangan mantap tapi perlaksanaan kurang..last2 x kemana pun..buat rugi duit rakyat je. Have Fun!

4 comments:

Unknown said...

wah nor, ko mmg boleh jadi bibik aku... kat sini aku dah tak larat nak asingkan sampah... dalam dapur ni aje ada 4 tong sampah... so, bila nak mai sini?

Anonymous said...

awk jual wak, dpt duit, lg bgus.. siyes2, btul2, sy stuju, kerajaan skg ni mmg, menjadi2.. ish3..

Cutie Pie Lulabi said...

kak fatin: hahahaha..oit noor mmg suke buat keje2 camtu kak tin kalau leh offer gaji tinggi noor dtg jew

haifaarah said...

u mmg rajin..leh geng ngan ezany sengal...sure havoc...main rebut2 sampah..hehe.