Tuesday, March 24, 2009

Me Vs Laptop.. : (

Hello readers,

Lama tak update blog gue, last week saya sangat busy, jadi memang takde masa untuk update blog plus x de yang menarik nak dikongsikan. Citer hari ni pasal Laptop saya yang Ting-tong...
On 12 March hari tu, my parents bought me a Laptop as my birthday present, tapi bkn nye Cik Pink Vaio yang saya idamkan tu la..tapi x kesah la janji bkn ACER (Saya x bleh 'in' ngan ACER x tau apsal) Lap top yang saya dapat dari jenama Hewlett Packet lebey kurang cam gambar ni:

Oh I was Sooooo happy masa dapat Laptop ni..Purrrfect birthday present la kira nye..Tapi kegembiraan tu tak lama sebab Laptop yang belum smpai seminggu masa saya guna tetibe buat hal..it turn to jadi macam ni:



Wuhuuu..tension gileee..padahal bkn buat ape pun tgh chatting atau tgk Facebook je..So sabtu hari tu saya gi ke kedai tempat parents saya beli Laptop ni kat Low Yat, tapi bile tinggal Laptop kat sana untuk check abang technical tu kate x de masalah pun..aiseh..takpe la amik balik, but problem tak solve tapi become worse ada la..sampai satu saat dan ketika rasa nak baling Laptop ni dari tingkap bilik saya di tingkat dua. So semalam saya gi ke Hewlett Packet Service Centre dekat Damansara..

Yang menjadi kelakarnye, I was really emotional masa bagitau masalah Laptop tu kat Technical person HP tu, dah bergenang air mata suara pun dah shaky dah..dlm hati " Weyh Cool weyh Cool" dah la abg HP tu x hensem menambah kesebakan hati ini..ahahahaha..so abg tu dah cam kesian die pun tulis je kat service report tu Laptop saya mmg ada masalah, bile saya ke kaunter Customer Service die tanye nak tukar baru ke nak Re-Format? saya mintak exchange je la..

So selepas dah settle kat HP Service Centre masuk je kete..terus nanges..x tau apsal tapi nak nanges..sepanjang bawak kereta muka sememeh je tapi lagi lawa dari Memey yang kene tangkap basah tu la.hehehe..ntahla sedih sangat la bile barang yang tul2 sayang jadi camtu, nak dapat bukan main payah..nasib baik tu hadiah, kalau saya beli pakai duit sendiri haih..ntah ape plak perangai saya yang kuar..

Setengah jam tadi Hp Service Centre Call..Die mintak alamat rumah untuk delivery Laptop..weehuu..tapi seronok sgt sampai lupe nak tanye soklan yang perlu ditanya..aiseh..takpe2 esk die call akan saya interview die..Harap-harap pasni masalah Laptop ni settle supaya saya boleh lah buat macam-macam kat Laptop saya ni..macam ni:

Ye kasi Bling-bling baru Cool!heheh




Bling-bling mouse..gorgeous arr

Pastu nak cari Beg Untuk Laptop yang mcm ni:




Orang Johor kate..."barulah Caraaaa" ehehehe..

3 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

patut lama x hupdate ..sabar siti .. sometimes kita x leh jangka benda2 cam gini ..dpt tukar baru tue .. nant leh ltk laptop yg dah di bling2 itu ;-)

Cutie Pie Lulabi said...

hi kak diana! tu la sakit jiwa woo..naseb HP dah agree nak bagi notebook baru kat saya. hehehe

Malisa Sabil said...

tringat ms i dpt laptop jugak ms my 21st bday..huhu..sy sudah tua skang..