Tuesday, March 10, 2009

Destinasi Bajet..Jom Jalan-Jalan

Hello Readers,


Lama rasanye bercuti kan..malas tul nak gi kerja hari ni, hehehe. Kali ni byk benda nak diceritakan sebenarnya, byk benda yang dibuat sepanjang cuti hari tu.

Ok, Firstly..saya ke Ipoh pada jumaat mlm lalu bertolak pukul 9 smpai dalam pukul 12 tengah malam. trafic ok, kami cume berhenti di Tapah untuk rehat sebentar. Sebenarnya saya mmg tergedik-gedik nak gi Ipoh atas beberapa sbb yang x dapat dibendung..hahaha..Saya suppose utk merahsiakan perjalanan ni smpai la berada di sana tapi x bleh blah la simpan-simpan surprise ni..hahahaha (jangkit dari haifaa) jadi sebelum pemergian saya mkn tu rahsia tu dah saya bocorkan sendiri..hahaha.




Destinasi ke Ipoh sememangnye Destinasi Bajet kerana saya hanya perlu kuarkan modal sket je..sbb sume guna istilah "menumpang" ahahaha dari naik kereta tumpang cousin saya yang semamngnye nak balik Ipoh dan die dan family yang beriya-iya mengajak saya ke Ipoh. Tempat tinggal dan makan pun Beresssss

Hari Pertama:
Bangun awal pagi walaupun malam sebelumnya tido lambat. Bfast di luar. Mkn telur Goyang, Nasi Goreng Seafood..alamak mmg sedap dileee..tghari Pak Lang sinngah umah dan hantar ikan..yang bestnye die bagi baby shark skali..hehehee..x caye tgk bawah.

Petangye..saya ke Old Town White Coffee jumpe ngan Hafeez yang study kat Poli di sana..theeee..best best kitaorang gelak cam nak roboh dlm Old Town tu..tapi lupe nak tangkap gambar lak.

Hari Kedua:
Ha..hari ke-2 best kami jalan-jalan di Perak. kul 9 camtu bertolak ke Teluk Batik. Picnic. Perghh best lama tak picnic ni..layan aje gambar di bawah. saya x mandi laut sbb laut teluk batik byk obor-obor jadi saya jln sorang-sorang di tepi pantai..masa jalan tu saya jumpa obor-obor mati uishh besar..rupe mcm nata de coco..hahahaha..abes saya buat post mortem kat benda tu..

korang layan la gambar saya dan cousin-cousin saya time kat Teluk Batik ari tu..










Lepas dah puas main air kat Teluk Batik Kami ke Taman Paya Bakau :









Taman ni best..selain tengok jenis-jenis bakau ada gak spesis haiwan yang menarik..tapi masa kami datang sekor pun x tunjuk muka..haih...jadi kunjungan ke sini bkn utk belajar sgt pun tapi lebih kepada untuk berposing..ahahaha

Untuk citer trip jalan-jalan ni lagi tunggu next blog..penat dah menaip ngan blogspot ni tah ape hal plak..haih..daaa.

4 comments:

haifaarah said...

KO MMG XLEH SIMPAN RAHSIA...HAHAHAHAHA..BIKIN ROSAK PLAN BTUL LAA..HAHAHA.

BESTNYEE AWK JALANN...HAIHHH..

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wahh .. destinasi bajet pun tetap enjoyyyyyyyyyyyyyyy ;-)

Malisa Sabil said...

jellyfish bhy tau..tau x cane nak bt kalo kene gigit jellyfish??

Cutie Pie Lulabi said...

Haifaa: salah sape gue x leh simpan rahsia surprice..lorh laa..hahaha

kak diana: a'ah..mmg enjoys la kak.cuma hajat nak gi Kellie's Castle je x kesampaian lagi..

Seseorang: a'ah mmg bahaya, sbb tu org x nak mandi laut teluk batik tu..masa org gi tu ada sorang mamat kene dah. org kata kalau kene geget jelly fish ni org kene kencing atas luke tu nanti die ok..hahahaha..tul ka?